Thursday, May 12, 2011

tempe

perkenalkan ini tempe kepada sesape yang tak tahu tempe ni benda ape.

introduction : tempe ni diperbuat daripada kacang soya yang telah melalui proses fermentasi.

Sedang enak mengunyah tempe goreng kat dapur sensorang tetibe teringat pulak kisah time muda2 dlu.

aku ada sorang member ni baek punye.dia ni kire macam tauke tempe yg agak terkenal la kat teknik sepang dulu .pergi je aspuri,tanye mana2 awek yg berkeliaran kat situ 'ehh dik mane ye weed tempe?' konfem awek tu akan bagitahu koordinate bilik weed aka tauke tempe.HEBATT

actually dia tolong jual je mek dia yang masak (chef mak weed) yang dh berpengalaman dalam bab masak memasak ni.chef mak weed memang handal dalam menggoreng tempe ni.tah hape yang chef mak weed letak? sampai kitorang or mungkin aku je ketagih tempe goreng masak sambil kering tu.

buddies 5ERTM 08/09 mesti teruja kalau bukak story pasal tempe weed ni.kalau ditanya mengapa mereka suka GILAK dgn tempe yang dijual dgn harga $50 sepaket ni *agak nye ni kot jawapan diorg

  •   tempe ni sedap   
  •  tempe ni berkhasiat,protein dan lemak yg terkandung memberi kami        tenaga yang dahsyat
  •  dia mencipta kenangan,kami main baling2 bila tetiba perasaan boring tu             muncul  
  •  mengelakkan kami drpd tersengguk sengguk ketika cikgu mengajar  
  •  menjimatkan wang $50 sepaket cukup membuat kami terasa kenyang    selama berjam jam lamanya 
  •  boleh buat kami awet muda
  •  sebagai supplement
   ouhh HEBATT

bunyi kriukkriuk ketika mengunyah langsung tak menggangu penduduk setempat.yg penting perut kenyang hati pun senang.

bila agaknya dpt pekena tempe weed ni lagi kan?penangan mende ni sampai boleh buat aku laju je manaip entry ni.

5 comments:

atiqah said...

rindu tempe sambal mak weed ! ;D

keNURULan diNAZIHAHan terSULAIMANkan said...

aku tak suke tempe...wekkk !!!

sichantek said...

ohhh anda tidak suke tempe ye nurul ?
tapi anda gemar air soya .

keNURULan diNAZIHAHan terSULAIMANkan said...

yeaaa !!
suatu ketika dulu..sye mmg peminat air soya..
kini, tidak lagi..
sye da beralih arah..~~
sye suka eskem CORNETTO...
mpk permainan die tuh..??!!
hee...^_^

myamooraww ;) said...

Ahhhh. Tempe weed PALING sedap kott. Aku tak makan tempe kecuali tempe weed. Serioussss. Sekarang mana ada aku makan tempe dah. T.T