Monday, June 6, 2011

ilmu

disaat keboringan tahap gaban yang melanda saban hari aku tgk tv nonstop
tapi daripada tgk cerita yang tah hape2 tu aku fikir lebih baik membaca.

ya..
aku membaca-baca novel,baca majalah,baca buku 'seni bahasa badan' (yg disyorkan rakan2)
*membaca-baca= kerana dah banyak kali membaca tu semua
tapi once aku dh on internet carian ni aku pegi untuk membaca.
atau lebih tepat lagi menimba ilmu.macam2 aku search

siapa kata mukabuku itu cuma laman sosial? situ juga tempat aku menambah ilmu terutama dalam ISLAM dekat situ.
sangat suka menghabiskan masa mendiscovery ISLAM di website ni.
kalau rasa mahu mencari tahu perihal cinta manusia sini aku terjah.

Bacalah...kerana dengan membaca ia membawa kepada ilmu, ilmu membawa kepada amal, dan seterusnya amal membawa kepada taqwa.
baekk saya cuba praktik kan !

No comments: