Monday, September 12, 2011

when a potato couch start to get rid of the couch

assalamualaikum, dan salam merdeka !

penat, letih, taksub, bangga, teruja dan segala macam lagi perasan  yang timbul pada hari pertama memulakan kehidupan sebagai seorang mahasiswi usm .

selamat jalan tilam, sofa empuk, dan bantal busuk yang menemani aku selama beberapa bulan dirumah dahulu.
lemak2 dibadan sedang dikerah pecah dan akan dinyahkan daripada badan ini. kepada mata kurniaan Allah ini dipaksa rela untuk tidak mengantuk sepanjang kuliah, kelas dan aktiviti universiti walaupun kadang2 terbabas juga. kehidupan hari pertama tidak berakhir pada pukul 5petang dimana semua "kawan2 baru" berebut naik bas untuk balik ke desasiswa  masing2. aku teruskan langkah menghayun kaki ke suatu tempat perjumpaan untuk menguji ketahanan fizikal yang sememangnya dah lama tak diuji ! otot2 badan menjerit kesakitan ! "oi chantek aku dah sakit ni, bila kau nak berhenti" kata otot. syaitan pula mula menyuntik semangat negatif "chantek, kau dah penat alahhh balik je lahh"
TAPI SEMANGAT SAYA KUAT, MESTI CUBA SAMPAI HABIS. dan saya dapat habiskan walaupun sekadar CUKUP SYARAT,"eh jadilah, si potato couch ni baru je nak get rid of the couch"

___ 
terkejut melihat gambar di kad matrik !
mata macam baru lepas touch up lepas kena tumbuk.tapi chill  derr tetap CHANTEK .


pssstt : tadi ada bakal isteri terbaik datang ketuk pintu bilik ajak pergi solat jemaah dekat surau.bilalah aku nak jadi macam dia T_T


1 comment:

nurull-nurull said...

untung lah..

hey ! awk tu bakal pendidik...

tunjuk contoh yang baik..

hee..good luck !